Thursday 31 August 2017

Fx Alternativ Obligatoriskt Clearing


CORRECTED-REFILE-US-regulatorn närmar sig nya FX-clearingsriktlinjer. KORREKTERAR 2: a graf om förslagets förslag. BOCA RATON, Florida, 13 mars IFR - De första CFTC-riktlinjerna för obligatorisk clearing av derivatkontrakt för valutatransaktioner är i slutgiltiga formulär och kan komma så tidigt som de kommande sex veckorna, enligt marknaden deltagarna och en av byråns kommissionärer. Förslaget, som då skulle vara öppet för kommentarer och därefter infasat över flera månader och tre steg, kommer att inleda en övergång av den tredje uppsättningen av derivatinstrument som är mandat för central clearing via Dodd-Frank lagstiftning. De två första uppsättningarna av kontrakt var ränteswapar och kredit default swaps. FX-mandatet kommer att bestå av icke leveransbara framåt och OTC FX-alternativ. Jag har inte ett exakt datum, men förslaget verkar överhängande, CFTC-kommissionär Scott O Malia berättade IFR på sidan av en industrikonferens i Boca Raton, Florida. Att döma av vissa konversationer med personalen skulle jag säga att det kommer att vara ute under andra kvartalet. FX-avtalens rörelse i clearing kommer att utgöra ett stort skifte för NDF och optionsmarknaden, där handeln för närvarande genomförs på bilateral basis. Tidiga skift Till obligatorisk clearing för IRS - och CDS-kontrakten utmärks av omfattande branschskillnader över form, struktur och kostnader för clearing. Det finns många fler spelare på denna marknad än IRS och CDS, så det kan vara riktigt rörigt, säger O Malia. Vi måste verkligen borra ner och räkna ut några saker kring hur infrastrukturen fungerar. Vissa marknadsaktörer tror att industrin har lärt sig sina lärdomar från tidigare erfarenheter och att förändringen kommer att bli mjukare än förra året. Utbyten pekar på det faktum att handlare Utnyttjar redan alltmer rensade produkter som terminer och börshandlade alternativ eftersom produkterna ger minskad motpartsrisk och kapitalteffektivitet. Frivillig övergång ger bevis för att industrin är redo för mandat och kommer att samarbeta för att inrätta marknadsinfrastruktur. Vi har sett en stor ökning av kunder som vill handla FX genom utbyten och på elektroniska plattformar, säger Derek Sammann, chef för FX, metaller och alternativlösningar hos CME-koncernen. En mängd regleringar driver människor för att utnyttja kapitalet och den operativa effektiviteten i samband med handel med börser. Utbyteshandlade FX-alternativ är företagets snabbast växande FX-produkt, med 2013 genomsnittlig daglig volym som växer 49 år över året. mandat för central clearing kommer också att starta klockan som markerar förflyttning av NDF och alternativ på swap execution facilities - elektroniska plattformar där OTC swaps kommer att bli tvungna att handla som ett resultat av Dodd-Frank. Alla FX-SEF-länderna har väntat med bittert andetag för FX clearingmandatet - nu kan vi andas, säger Vikas Srivastava, VD för Integral SEF, en FX trading plattform. Detta kommer äntligen att ge upphov till handel med NDF och alternativ på SEF. Marknadsdeltagarna är mycket intresserade av att se hur CFTC strukturerar clearing av OTC FX-alternativ, särskilt om strukturen för NDFs är relativt förstådd. Utlösen av ett alternativ ger upphov till uppgörelse av en transaktion där två kassaflöden utbyts, en process som traditionellt hanteras av den återförsäljare som bedriver CLS Bank. Inkluderandet av clearinghus i mixen innebär att CCP och CLS måste träffa ett avtal om hur risken hanteras kring denna avvecklingsprocess Rapportering av Mike Kentz. Reglerings Tidslinje. I september 2009 satte G20 målet att införa obligatorisk clearing för standardiserade derivat. Europeiska unionen genom EMIR, USA genom Dodd-Frank och andra jurisdiktioner i G20 har genomfört eller genomför regler för att uppnå Detta mål Dessutom har internationella tillsynsmyndigheter utvecklat mer krävande internationella standarder för kkp genom CPMI-IOSCO Pr Inkiplar för FMI och tillhandahöll vägledning om återhämtnings - och upplösningsplaner som kkp skulle ha för att säkerställa att de kan fortsätta att tillhandahålla kritiska tjänster under en period av finansiell stress. Global banking supervisors stöder G20-insatserna genom Basel III genom att utveckla regler för bankkapital som är tillämpliga Till cleared och uncleared derivatives. Visit vår Obligatoriska Clearing Checker för att ta reda på vilka ränteswappar som är mandat för clearing i U S. Title VII i USA s Dodd-Frank lag ger CFTC jurisdiktion över swaps dvs ränteswappar, CDS på breda index, valutaswappar, optioner och NDFs, energi - och metallswapar, råvarubyten och SEC-jurisdiktionen över säkerhetsbaserade swappar, dvs singel-namn-CDS, swappar på en enda säkerhet, swappar på ett smalt baserat index. Canada och Mexiko arbetar aktivt med att slutföra regler för att genomföra G20-engagemanget på obligatorisk clearing. In Europa implementerar EMIR G20-åtagandet att kräva obligatorisk clearing och rep Uppläggning till handelsregister av OTC-derivatkontrakt Rapporteringskravet har redan genomförts fullständigt. Den första fasen av clearingmandatet startar den 21 juni 2016 och kommer att omfatta G4 IRS. Den mandatiserade centrala clearing av flera icke-G4 europeiska valutor förväntas gälla från Tidigt 2017 EMIR introducerar också nya krav för kkp, såsom kapitalkrav, föreskrivande riskhantering och organisatoriska krav. Dessa överensstämmer med nya CPMI-IOSCO s Principer för FMI. Handelsskyldigheten i Europa kommer att införas i förordningen om marknader för finansiella instrument MiFIR, som kommer att kräva genomförandet av standardiserade och likvida derivat på regulerade marknader, MTFs eller multilaterala handelsfaciliteter, OTFs MiFIR, gäller från och med den 3 januari 2018. Kapitalkraven för icke-centralt uppgjorda avtal genomförs via kapitalkravsförordningen CRR , som trädde i kraft den 1 januari 2014 Det är imp orant att notera att EMIR innehåller säkerhetskrav för icke-centralt rensade derivatkontrakt. I oktober 2014 utfärdade de internationella organen CPMI-IOSCO och FSB rapporter om återhämtning och upplösning av FMIs. Rapporten syftar till att säkerställa att FMI, Inklusive kkp, är föremål för en återhämtnings - och beslutsram för att fortsätta tillhandahålla sina kritiska tjänster under perioder med extrem finansiell stress, så att man inte utnyttjar offentliga medel. Vi förväntar oss ytterligare internationell vägledning under 2016. I Europa är Europeiska kommissionen planerad att producera en lagstiftningsförslag om kkp-återhämtning och resolution i januari 2016. I Asien-Stillahavsområdet är clearingmandater på plats i Japan-renträntor och iTraxx Japan-index kredit default swaps som regleras av Financial Services Agency China Yuan-denominerad ränta Swappar, reglerade av People's Bank of China Sydkorea Won-denominated ränteswappar, r Egulated av Financial Services Commission och Indien Rupee US Dollar valutaväxlingar, regleras av Indiens Reserve Banken i andra jurisdiktioner arbetar också aktivt med förslag Australien planerar att införa ett mandat i april 2016 räntederivat i G4 valutor plus australiska dollar , reglerad av Australian Securities and Investments Commission Singapore har rådfrågats om förslag om att mandat rensa ränteswapar i Singapore och US-dollar och eventuellt även denominerade i Euro, Yen och Sterling, i mitten av 2016, reglerad av Monetära myndigheten Singapore och Hong Kong har också genomfört ett samråd om förslag om att binda räntederivat i G4-valutor plus Hongkong Dollars i mitten av 2016, regleras av Hongkongs monetära myndighet och Securities and Futures Commission. Roll över punkter för händelse information. CFTC gränsöverskridande vägledning föreslagna. CFTC fick ett nummer Av synpunkter från icke-statliga myndigheter och marknadsaktörer om den föreslagna vägledningen Slutlig vägledning kommer sannolikt att återspegla ändringar baserade på dessa kommentarer. Det finns inget fast datum för slutförandet av riktlinjen. Definitions CFTC SEC-definitionen av swap och säkerhetsbaserad swap slutförd. Slutförandet av dessa definitioner kristalliserade det aktuella datumet för ett antal regelverk, inklusive realtids offentlig rapportering, rapportering för att byta data repositories SDR och registreringskrav för SD och MSPs. CFTC rakt igenom bearbetning regler effektiv datum. Utöver allt gäller reglerna kräva godkännande eller avslag på en byte av en derivat clearingorganisation DCO så snart som tekniskt genomförbar, en standard som CFTC tolkar som inom 60 sekunder efter bytet presenteras för clearing av en clearing member. LSOC initial implementation. LSOC juridiskt segregerad, operationellt Kommunfullt gäller segregering av kundmarginal och säkerhet för swappar Den första im genomförande av LSOC-adresser skydd mot medriskkunder risk. CFTC slutliga obligatoriska clearingbestämmelser för IRS och index CDS-publikation i Federal Register. CFTC obligatoriska clearingbestämmelser för IRS och index CDS slutförd Obligatorisk clearing för IRS och CDS som faller inom CFTC s bestämning kommer att Fasas in hela 2013 CFTC kommer sannolikt att göra obligatoriska clearingbestämmelser för ytterligare produkter 2013. Första tidsfristen för att arkivera SD-applikationer och SD-rapportering av ränteswapar och index-CDS till SDR börjar. Försäljningsregistreringsansökningar börjar anmälas, rapporteras av IRS och index CDS till SDRs by swap dealers börjar Entiteter som uppfyllde kriterierna för swap dealer registrering i oktober 2012 måste lämna in en registreringsansökan senast 31 december 2012 Dessa enheter måste också börja rapportera IRS och CDS till SDRs före detta datum. Kategori 1 obligatorisk rensning av IRS och CDX börjar. Kategori 1 innehåller SD, MSP och aktiva medel Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 11 mars 2013.SDR Rapporteringsdatum för finansiella motparter. SDR rapportering är effektiv för IRS och kredit swappar för finansiella swap motparter CFTC-åtgärd 13-10 gäller för alla andra tillgångsklasser och icke - finansiella swap motparter. Kategori 1 obligatorisk clearing av iTraxx börjar. Kategori 1 inkluderar SD, MSP och aktiva medel. Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 26 april 2013.SDR Rapporteringsdatum för finansiella motparter. SDR rapportering är effektiv för Aktie swappar, valuta och andra råvaru swappar för finansiella swap motparter under villkorlig löstagande lindning Relaterad information CFTC No-Action 13-10.Category 2 Obligatorisk clearing av IRS och CDX börjar. Kategori 2 omfattar råvarupoolar, hedgefonder och icke - swap-återförsäljare banker så länge som företaget inte är en delkonto från tredje part Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 10 juni 2013.SDR Rapporteringsdatum för finansiell c ounterparties. SDR rapporteringsfrist för backloading och rapportering av alla swap transaktionsdata från 10 april till 29 maj 2013 för finansiella swap motparter under villkorlig åtgärder utan åtgärd. Relaterad information CFTC-åtgärd 13-10.SDR Rapporteringsdatum för icke-finansiella motparter. SDR-rapportering är effektiv för IRS och kredit swappar för icke-finansiella swap motparter under villkorlig åtgärder utan åtgärd. Relaterad information CFTC-åtgärd 13-10.Kategori 2 obligatorisk clearing av iTraxx börjar. Kategori 2 omfattar råvarupoolar, hedgefonder och icke - - swap-återförsäljare, så länge som företaget inte är en delkontakt från tredje part Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 25 juli 2013.SDR Rapporteringsdatum för icke-finansiella motparter. SDR rapporteringsfrist för backloading och rapportering av alla IRS och Kreditväxlingstransaktionsdata från 10 april till 1 juli 2013 för icke-finansiella swap-motparter under villkorlig otillräcklig åtgärd Relaterad information CFTC No-Action 13-10.SDR Rep datum för icke-finansiella motparter. SDR-rapportering gäller för aktieswapar, utländsk valuta och andra råvaru swappar för icke-finansiella swap motparter under villkorlig åtgärder utan åtgärd. Relaterad information CFTC-åtgärd 13-10.Kategori 3 obligatorisk clearing av IRS och CDX börjar. Kategori 3 innehåller alla enheter som krävs för att rensa, inklusive ERISA-planer, som inte omfattas av kategorierna 1 eller 2 Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 9 september 2013.SDR Rapportdatum för icke-finansiella motparter. SDR-rapporteringsfrist för återlämning och rapportering av alla aktieswappar, valutaterminer och andra råvaruhandelstransaktionsdata från den 10 april till den 19 augusti 2013 för icke-finansiella swappounterpartners under villkorlig löstagande lindning Relaterad information CFTC-åtgärd 13-10. SDR Rapporteringsdatum för finansiella motparter. SDR rapportering som är effektiv för historiska swappar i alla tillgångsklasser för finansiella swap motparter. Relaterad information CFTC No-Ac 13-10.Kategori 3 obligatorisk clearing av iTraxx börjar. Kategori 3 inkluderar alla enheter som krävs för att rensa, inklusive ERISA-planer, som inte omfattas av kategorierna 1 eller 2 Obligatorisk clearing gäller swappar som ingås den 23 oktober 2013 eller senare. SDR Rapporteringsdatum för icke-finansiella motparter. SDR rapporteringsdatum för historiska swappar i alla tillgångsklasser för icke-finansiella swap motparter. Ansökningsdatum för amerikanska regleringsregler. Federal Reserve Board, Federal Deposit Insurance Corporation FDIC och Office of the Kompetent av valutaen OCC utfärdade regler för kapitaltäckningsregler som omvandlar Basel III-kapitalkonceptet till den amerikanska rättsliga ramen. Dessa regler innefattar bestämmelser om kapitalisering av banker för deras exponering mot kkp, som träder i kraft från och med 1 januari 2014.EMIR ikraftträdande. Den 16 augusti 2012 trädde EMIR i kraft. Förordningen innehåller vissa bestämmelser som kräver sekundärlagstiftning, så kallade reglerande tekniska Standarderna RTS. Ettri i kraft av EMIR RTS. ESMA och EBA har utarbetat sekundärlagstiftning, så kallade regulatoriska tekniska standarder RTS, om vissa bestämmelser i EMIR. Dessa har godkänts av Europeiska kommissionen och mottogs inte invändningar från Europaparlamentet och rådet De trädde i kraft den 15 mars 2013. Sammansatt EMIR-RTS-material som gäller från och med den 15 mars 2013.EU utkast till regler om marginaler för bilaterala transaktioner för OTC-derivat. ESMA EBA EIOPA konsulterar EMIR Regulatory Technical Standards RTS om marginalbehov för ej centralt cleared OTC derivat transaktioner Den föreslagna RTS är anpassad till BCBS-IOSCO s slutliga rekommendationer som publicerades i september 2013. Ansökningsdatum för kapitalkravsförordningen CRR. CRD IV-paketet består av en förordning CRR och ett direktiv CRD IV Det införlivar Basel III-kapitalet Ramverk i EU: s rättsliga ramverk CRR genomför de interna kapitalkrav för Basel III för bankernas exponering för kkp, w som trädde i kraft den 1 januari 2014 CRR kommer att revideras för att återspegla de slutliga kapitalkrav som utfärdades i april 2014 av BCBS. Start av rapporteringsskyldighet. Motparter och kkp började rapportera alla derivatkontrakt till ett handelsregister TR den 12 februari 2014. Rapporteringsskyldigheten gäller för derivatkontrakt som ingåtts i COMFORE 16 augusti 2012, dvs. ikraftträdande av EMIR nivå 1 lagstiftning om de var utestående på det datumet. OBS, om kontrakten inte är utestående på RSD, måste de rapporteras om RSD 3 år om Kontrakten är fortfarande utestående på RSD, de måste rapporteras på RDS 90 dagar. BORT DEN 16 augusti 2012 och RSD Obs om kontrakten inte är utestående på RSD, måste de rapporteras om RSD 3 år om kontrakten fortfarande är utestående på RSD, de måste rapporteras på RDS. ON eller efter RSD Observera att alla dessa kontrakt måste rapporteras på T 1.Första CCP som är auktoriserad enligt EMIR. Efter godkännande av CCP under EMIR är regleringsstegen som Följer. ESMA beror på att utfärda ett samrådsdokument om föreslagna regler RTS om clearingförpliktelsen baserat på de produkter som EMIR-auktoriserade CCPs klart. Konsultationen kommer att föreslå. Vilka klasser av OTC-derivat som omfattas av clearingförpliktelsen. När clearingförpliktelsen är Effektiv och eventuell infasning. Minsta återstående löptid över vilken vissa OTC-derivatkontrakt måste backlastas. ESMA kommer då att föreslå utkastet till RTS till EU-kommissionen för godkännande och EU-parlamentet och EU-rådet kommer då att ge sina invändningar. RTS publiceras sedan i EUT och träder i kraft. Det faktiska datumet för clearingförpliktelsen kommer att bero på infasningsperioden per typ av motpart, som ska definieras i RTS. Förväntan är att obligatorisk clearing kommer att börja i H1 2015.Europeiska unionen - Förväntad start av IRS G4 valutor clearing mandat för CAT 1. I augusti 2015 godkände EU-kommissionen ESMA: s slutliga förslag om G4 IRS clear Mandat Detta är nu under granskning av EU-parlamentet och rådet. Reglerna bör träda i kraft vid årsskiftet och mandatet bör börja före april mars 2016 för KAT 1. Mandatet för G4 IRS förväntas gälla efter nedfasningen nedan. CAT 1 clearingmedlemmar 6 månader från ikraftträdande Q2 2016 - april. CAT 2 Finansiella alternativa investeringsfonder över 8 miljarder tröskel 12 månader från ikraftträdande Q4 2016.CAT 3 Finansiella alternativa investeringsfonder under 8 miljarder tröskel 18 månader från ingången till kraft Q2 2017.CAT 4 Non-Financials 3 år från ikraftträdande Q4 2018.Finala principer för FMIs.3 år eller 3 år 3 månader från RTS ikraftträdande. Förslaget avseende datum för tillämpning av clearingskyldigheten avseende EES-valutorna RTS är följande - 1: a scenariot 6 12 18 36 månader efter att EES-valutorna RTS trädde i kraft för kategorierna 1 till 4, om sådana RTS är offentliggjordes i EU-tidningen mer än 3 månader efter G4-valutorna RTS - 2: e scenariot 9 15 21 39 månader efter att EES-valutorna trädde i kraft för kategori 1 till 4, om sådana RTS offentliggörs i EUT mindre än 3 månader efter G4-valutorna RTS. FRONTLOADING Tillvägagångssättet för frontloading är detsamma som det som föreslås för andra klasser. Det gäller endast OTC-derivat som ingås av CAT 1 och 2.CAT 1 måste rensa kontrakt som ingåtts mellan 2 månader efter det att ikraftträdandet av RTS och mandatets början om kontraktet har en återstående löptid på mer än 6 månader från det datum mandatet startar. CAT 2 måste rensa avtal som ingåtts Mellan 5 månader efter det att RTS trätt i kraft och mandatets början om kontraktet har en återstående löptid på mer än 6 månader från det datum mandatet startar. Europeiska unionen - Förväntad start av CDS-clearingmandat för CAT 3.In Oktober 2015 ESMA utfärdade ett slutligt utkast till RTS på CDS-clearingmandatet som godkändes av EU-kommissionen Efter godkännande av EU-kommissionen kommer ESMA-förslaget att bli föremål för att EU-parlamentet och rådet inte invänder. Efter detta steg kommer ESMA RTS träder i kraft, dvs blir rättsligt bindande. Mandatet för CDS förväntas gälla efter inlämningen nedan. CAT 1 clearingmedlemmar 9 månader från ikraftträdandet Q4 2016-Q1 2017.CAT 2 Finans Alternativa investeringsfonder över 8 miljarder tröskelvärde 15 månader från ikraftträdande Q2 Q3 2017.CAT 3 Finans Alternativa investeringsfonder under 8 miljarder tröskel 21 månader från ikraftträdande Q4 2017-Q1 2018.CAT 4 Non-Financials 3 år från ikraftträdande Q1 Q2 2019.E Uropeiska unionen - Förväntad start av CDS clearingmandater för CAT 4. I oktober 2015 utfärdade ESMA slutligt utkast till RTS på CDS-clearingmandatet som godkändes av EU-kommissionen Efter godkännande av EU-kommissionen kommer ESMA-förslaget att omfattas av icke - Invändning av EU-parlamentet och rådet Efter detta steg kommer ESMA RTS att träda i kraft, det vill bli rättsligt bindande. Mandatet för CDS förväntas gälla efter inlämningen nedan. CAT 1 clearingmedlemmar 9 månader från ikraftträdande Q4 2016 - Q1 2017.CAT 2 Finans Alternativa investeringsfonder över 8 miljarder tröskel 15 månader från ikraftträdande Q2 Q3 2017.CAT 3 Finans Alternativa investeringsfonder under 8 miljarder tröskel 21 månader från ikraftträdande Q4 2017-Q1 2018.CAT 4 Non - Finans 3 år från ikraftträdande Q1 Q2 2019.ASIC Australian Securities and Investments Commission. BCBS Baselkommitté för bankövervakning. CCP Central Motpart. CDS Kredit Standard Swaps. CPMI Utskottet för Betalningar och M arket Infrastructures. CRDIV Kapitalkrav Direktiv. CRR Kapitalkrav Regulation. DCO Derivatives Clearing Organization. EBA Europeiska bankmyndigheten. EC Europeiska kommissionen. EIOPA Europeiska försäkrings - och tjänstepensionsmyndigheten. EMIR European Market Infrastructure Regulation. ESMA Europeiska värdepappers - och marknadsmyndigheten. EU Union. FINMA Swiss Financial Market Supervisory Authority. FX Foreign Exchange. IRS Räntesats Swaps. IOSCO International Organization of Securities Commissions. JFSA Japan Financial Services Agency. HKMA Hong Kong Monetary Authority. MAS Monetära myndigheten i Singapore. MiFIR Markets i Financial Instruments Regulation. MSP Major Swap Participant. RSD Rapportering startdatum. RTS Regulatory Technical Standards. SDR Swap Data Repository. SFC Securities and Futures Commission Hong Kong. Disclaimer Innehållet i detta dokument har endast lämnats till dig för informationsändamål och är avsedd som ett brett översikt Av vissa regleringshänsyn Ons Informationen i detta dokument kan ändras och LCH påtar sig ingen skyldighet eller ansvar för att uppdatera sådan information. Detta dokument innehåller inte och innehåller inte en detaljerad beskrivning av något av de ämnen som diskuteras här och har inte förberetts för Någon särskild publik Du kan därför inte lita på innehållet i detta dokument och bör söka din egen oberoende juridisk rådgivning Ingenting i detta dokument bör betraktas som juridisk rådgivning. Känn okända förberedelser för SEF-handlade FX-alternativ.10 Februari 2014 Skriven av Banking Tech. När det gäller transaktioner som inbegriper swappar som omfattas av clearingkravet ska motparterna genomföra transaktionen i en handelskarta som är utsetts som en kontraktsmarknad eller genomföra transaktionen i en swap execution facility. Robert Gray är försäljningschef för EMEA hos Dion Global Solutions. With dessa ord lanserade Dodd-Frank Act en ny akronym i alfabetssoppa av moderna kapitalmarknader. Sedan år har Swap Execution Facilities varit föremål för upprepade diskussioner, samråd, inlagor och tolkningar, skriver Robert Gray Deadlines har drivits tillbaka , Och drevs tillbaka. FX-handlare tittade i relief från sidolinjerna innan det bekräftades att FX-alternativ och NDF skulle klassificeras som swappar av CFTC och underkastas de nya kraven på utbyteshandel. Och nu efter tre års Rasande wrangling, SEFs är äntligen här. Klarhet och förvirring. Mest 20 organisationer registrerade som en SEF med CFTC före deadline i oktober förra ye men i överensstämmelse med den förvirring och komplexitet som har omringat SEFs sedan de föreslagits för första gången har rörelsen inte skapat den klarhet som vissa hoppades på. Trots de tydliga tidsfristerna misslyckades minst två operatörer av elektroniska alternativplattformar, citerar oväntade ändringar av de slutliga reglerna och reglerna CFTC har publicerat en serie brådskande handlingar som ger SEFs mer tid att uppfylla vissa regler, inklusive förhandsgranskning, rapportering och bekräftelseskrav. Användare får också mer tid att granska SEF Regelböcker och signera användaravtal. Om det inte var tillräckligt är det andra klara problemet att de amerikanska tillsynsmyndigheternas prescriptiva tendenser kontrasterar mot det mer direkta tillvägagångssättet som tas i Europa. Behandlingen av valutakursalternativen är väldigt annorlunda i båda jurisdiktionerna och hittills, alternativa valutor Faller inte under EMIRs uppgift. I motsats till detta har MiFID och MiFID II, som introducerat konkurrensutsatta, multimediehandelmiljöer, redan r alla finansiella instrument Nominellt åtminstone dessa inkluderar ett FX-alternativ som ytterligare komplicerar det internationella landskapet. När det gäller möjligheten till regelarbitrage och motvilligt att se New York s swaps business decamp till London eller Frankfurt är regulatorer osannolikt att lämna dessa anomalier på plats för länge Vi har redan sett en mer samordnad ansträngning för att skapa lika villkor och tydligt definiera reglerna. ESMA meddelade nyligen en fast tidsfrist den 12 februari 2014 för företag som behöver anmäla sig till obligatoriska handelsrapportering Det här är inte bara över valutakursen utan alla andra tillgångsklasser. Så vad betyder detta för deltagare på valutamarknaden? Vi kan säkert förvänta oss att eventuell konsolidering bland den första delen av SEF: er kommer att lanseras. De underliggande principerna om öppenhet, synlighet och kontroll är rikligt tydliga. Varje aspekt av handels - och beslutsprocessen wil Jag registreras, rapporteras och redo att granska Handelshushåll kommer att behöva uppfylla dessa krav och bygga bästa praxis i sin verksamhet så att de kan anpassa sig till dessa och eventuella ytterligare förändringar i linjen. Tyvärr, trots att tidsfrister som ESMA snabbt närmar sig , rapportering är inte något som marknaden för närvarande är beredd på. Problemet är att många deltagare är utan de infrastruktur - och mjukvaruverktyg som krävs för att falla i linje med obligatoriska rapporteringsrutiner. Förberedelser för framtiden. Översatt till den dagliga verkligheten i FX Optionshandel kommer det inte längre vara tillräckligt för banker att utföra en handel på uppdrag av en kund och helt enkelt informera dem om resultaten. Det kommer inte heller att vara acceptabelt att tillhandahålla den klienten enbart med en rättvis exekveringsförmåga. Den speciella utmaningen av valutakursalternativen Utrymme är att det är en mycket skräddarsydd marknad Enligt en undersökning från Bank of International Settlements BIS redovisas nästan 10 procent av alla affärer f Eller av icke-finansiella företag, varav många kommer att använda alternativ för att säkra sina valutapositioner. Skassörer hos dessa organisationer söker ett unikt kontrakt som gäller deras speciella omständigheter. Det finns inga historiska prissättningsdata, och att finna mellannivåräntan är Utmaningar i bästa fall Bankerna behöver garantera en oöverträffad nivå av öppenhet, inte bara för att visa effektiviteten i sin handelsstrategi, utan också för att skydda sig mot potentiella anklagelser om skumma beteenden. För att göra det behöver valutahandlare tre grundläggande förutsättningar. För det första, de kommer att kräva noggrann och öppen prissättning samt värderingar som tillämpas konsekvent vid varje steg i arbetsflödet. För det andra behöver de flexibilitet när det gäller valet av prissättningsmodeller för att säkerställa att de mest lämpliga är utvalda. Slutligen behövs stöd för effektiv prissamhet både För enskilda trader och hela böcker av alternativ. Det kommer också att behöva vara abil Möjlighet att bedriva före och efterhandsanalys av handelsbeslut och effektiv rapportering för att säkerställa att kunderna informeras i varje steg. Det kommer nästan säkert att inkludera exakt stresstestning och scenarioanalys för att säkerställa att portföljerna överensstämmer med kundmandat och bestämmelser. Om valutakursoptioner flyttas till börser blir de mer känsliga för marknadsrörelser. Det är osannolikt att kunderna som vill veta värderingen av sina innehav i närmaste realtid kommer att behöva förmåga att beräkna mark-to - marknaden för flera portföljer och tusentals alternativpositioner inom en mycket kort tidsram. Företagenas roll i valutamarknaden har kastat upp en annan utmaning när det gäller SEF-förordningarna. CFTC krävde för det första att investerare skulle utfärda begäran om offerter till fem banker eller Marknadsmakare för varje potentiell handel Lobbying har minskat det till två, men det kommer så småningom att stiga till tre. Oroen är att även om m Ultimata RFQs ger intrycket av ökad konkurrens, det ökar även risken för informationsläckage igen förbättras av marknadens skräddarsydda men sporadiska karaktär, som har exakt motsatt effekt. Banks och deras kunder behöver därför verktyg som gör att de kan arbeta från samma Utjämning av handel över en tidsperiod och prissättningsmodell för att underlätta handel Med en sådan typ av system kan en företagskassör förlita sig på att hans bank kan skicka tillbaka ett pris för en viss struktur med ett knapptryck Traders kan prissätta det och bedöma hur det passar in i boken och kassören kan bestämma huruvida handeln ska slutföras eller ej. Varje steg är fångat i samma system, så prissättningen är fortsatt exakt, mellanrummet mellan en beställning placeras, prissätts och exekveras Sänks till sekunder och informationsläckage minimeras. Slutligen måste företagen i slutändan förutsäga och hantera de dagliga säkerhetskraven Central clearing kommer oundvikligen att leda till Företag med betydande positioner i varje clearinghus med kapitalkrav som kräver att de kan beräkna och sedan hålla tillräckligt med kapital mot dessa positioner. Det är också en utmaning för clearinghus och handelsförråd som behöver kunna beräkna marginalen. Det här är En utmaning för FX-alternativrummet som helhet För närvarande är det inte obligatoriskt att central clearing är obligatorisk, men den regelbundna banan tyder på att det bara är en fråga om tid. De oöverträffade datanivåerna som nu riktas mot dessa kroppar är överväldigande systemen på plats. Det finns också fortfarande viss förvirring om hur och huruvida clearinghus kommer att kunna översätta den data till meningsfull information och göra det möjligt för handelspartner att göra en marknad-till-marknad för sina böcker. Resultat av möjligheter. Så för all förvirring kring SEFs, clearing och övergripande Regleringsregler finns det också några mycket tydliga krav som har uppstått medan industrin och tillsynsmyndigheterna fortsätter att leva rk på raffinering av ramarna, kan deltagarna med fördel tillbringa den här gången förbereda sig för kommande förändringar. Fönstret för att trycka på reglering och förlängande tidsfrister stängs snabbt. I stället öppnar ett fönstret möjlighet att stjäla en mars på konkurrenterna. utbyten kommer sannolikt att öka marknadsandelen för valutakursoptioner och dramatiskt öka volymerna i handeln med valutamarknaden. Upplevda risker kommer att minska, fler företag kommer sannolikt att flytta sina säkringsstrategier från terminer till alternativ och förenkling av genomförandet kommer att öppna marknaden för mer non-traditional players However, the advantages of early adoption will only be available to trading firms that get their own processes and systems in order.

No comments:

Post a Comment